Κυριακή 28 Μαΐου 2023

Η πρόταση της Airbus για τον "διάδοχο" του ISS

Καθώς ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός (ISS) αναμένεται να τερματίσει την λειτουργία του το 2030, οι διάφορες διαστημικές υπηρεσίες έχουν έτοιμα σχέδια για τους «διαδόχους» του. Η Κίνα έχει ήδη τον Tiangong, η Ινδία ετοιμάζει την ανάπτυξη του δικού της από τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας, ενώ η NASA συνεργάζεται με 3 εταιρείες αεροδιαστημικής για την κατασκευή ενός νέου σταθμού. 

 
Η Airbus έχει τη δική της πρόταση, την οποία παρουσιάζουμε εδώ. Πρόκειται για το “Airbus LOOP”, το οποίο αποτελείται από 3 ξεχωριστά «καταστρώματα» – θαλάμους, ενώ περιέχει και θάλαμο τεχνητής βαρύτητας (για την ακρίβεια θα προσομοιώνει ένα ποσοστό της γήινης επιτάχυνσης της βαρύτητας, το οποίο θα εξαρτάται από τη διάμετρο του θαλάμου και μπορεί να κυμαίνεται από προσομοίωση Σεληνιακής βαρύτητας ως και Αρειανής βαρύτητας – περισσότερα για αυτό, στον τόμο ΙΙΙ του έργου «Τα φυσικά φαινόμενα»)*. 
 
*Η βαρύτητα προσομοιώνεται με τη βοήθεια της φυγόκεντρης δύναμης. Η περιστροφή ενός θαλάμου «σπρώχνει» ό,τι βρίσκεται μέσα του, προς τα πλευρικά του τοιχώματα. Όσο πιο γρήγορη είναι η περιστροφή, τόσο μεγαλύτερη είναι η τεχνητή «βαρύτητα» (για την ακρίβεια, η επιτάχυνση λόγω της φυγόκεντρης δύναμης) που βιώνει κάποιος στα πλευρικά τοιχώματα του θαλάμου. Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει ένα όριο περιστροφής που μικραίνει όσο μικραίνει και η διάμετρος του θαλάμου. Ιδανικά, ο αστροναύτης δεν θα πρέπει να νιώθει την περιστροφή του θαλάμου. Επομένως, για τεχνητή «γήινη βαρύτητα» χρειάζεται ένας θάλαμος πολύ μεγάλης διαμέτρου, για αυτό και στην παρούσα φάση, ο θάλαμος της Airbus με διάμετρο 8 m, θα δημιουργεί τεχνητή «βαρύτητα» αρκετά μικρότερη της γήινης. Υπολογίζεται πως θα κάνει 6-9 περιστροφές το λεπτό.
 
Ο όγκος του σταθμού θα είναι γύρω στα 100 κυβικά μέτρα και θα υπάρχει ξεχωριστός θάλαμος για επιστημονικά πειράματα, άλλος για την (απαραίτητη στο διάστημα) γυμναστική, σε περιβάλλον τεχνητής «βαρύτητας» όπως προαναφέρθηκε, και άλλος ως κατοικία. Η σύνδεση ανάμεσα στους θαλάμους θα γίνεται με εσωτερικό κεντρικό διάδρομο ο οποίος θα περιβάλλεται από το θερμοκήπιο του σταθμού, το οποίο θα διατηρεί χόρτα, λαχανικά και άλλα φυτά.
 
Ο σταθμός μπορεί να μεγαλώσει με την πάροδο του χρόνου καθώς είναι δυνατή η σύνδεση πολλών τέτοιων μονάδων (LOOP), με αποτέλεσμα να μπορεί μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί ως βάση για βαθύτερη διαστημική εξερεύνηση, κάτι σαν το Nautilus-X της NASA (βλέπε και για αυτό, στον τόμο ΙΙΙ στα «Φυσικά φαινόμενα»). Επίσης το LOOP είναι «συμβατό» με τους υπάρχοντες σταθμούς και θα μπορούσε να προσαρτηθεί και στον ISS για να παρέχει «θεραπεία τεχνητής βαρύτητας» για τους αστροναύτες.
 
Περισσότερα: https://www.airbus.com/en/airbus-loop (Οι μακέτες είναι από τον ιστότοπο της Airbus).
 
Περισσότερα για τις εξελίξεις στην Επιστήμη και την Τεχνολογία τόσο στο άμεσο αλλά και στο βαθύ μέλλον, τη διαστημική εξερεύνηση και το μέλλον μας στο Διάστημα, αλλά και πολλά άλλα συναρπαστικά και ενδιαφέροντα θέματα, μπορείτε να βρείτε στον τόμο ΙΙΙ του έργου «Τα φυσικά φαινόμενα», τον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε από τη σελίδα μας με έκπτωση και μηδενικά έξοδα αποστολής με ένα μήνυμα! Ρωτήστε μας!
 



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου